سؤال12
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

 1. آیه ی 7و8 سورة بینة: ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک خیرالبریة و جزاؤهم عند ربهم جنات عدن ...

بعد نزول این آیه پیغمبر صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام چنین خطاب کرد:یا علی خیر البریة در آیه شریفه تویی و شیعیان تو روز قیامت تو و شیعیان تو بیایید در حالتی که خداوند از شما راضی و شما هم از خداوند راضی و خوشنود باشید

 منبع: ما نزل فی قرآن فی علی ( ابو نعیم اصفهانی از ثقات اهل سنت) ص274 

2.مضمون حدیث از رسول اکرم صلی الله علیه و آله: یا علی آیا نشنیده ای آیه شریفه ( ان الذین آمنوا ...آیه 7 سوره بینه) آن خیرالبریة مذکور تویی و شیعیانت .وعده گاه من و شما کنار حوض کوثر .در روز حساب که خلایق جمع شوند شما را بخوانند در  حالی که سفید روی هستید و در آن روز شما را پیشوایان سفید صدا کنند...

منابع:مناقب خوارزمی ص265 - شواهد التنزیل ج2 ص459 - کفایة الطالب گنجی شافعی ص246 - تذکرة الخواص ص56 

3.روایت از پیغمبر صلی الله علیه و آله : قسم به کسی که جانم دستش است این علی و شیعه اش در روز قیامت رستگارند و بعد آیه 7 و 8 سوره بینه نازل شد.

منابع: الدر المنثور ج6 ص477 - فتح القدیر ج5 ص477

4. مضمون حدیث : یا علی تو و شیعیانت خیرالبریة اید .می آیید در روز قیامت  در حالی که خدا ازتان راضیست و شما هم از خدا راضی هستید و می آیند دشمنانت خشمناک دستهایشان به گردن بسته پس گفت (امیرالمومنین علیه السلام) : کیست دشمن من؟ فرمود : کسی که بیزاری میجوید از تو و لعن مینماید تو را.

صواعق المحرقة ص161 – النهایة ابن اثیر ج4 ص106

و هزاران حدیث دیگر در این زمینه

سؤال این بخش: مخالفین جواب بدهند: به اعتراف علمای شما امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام به همراه شیعیانش اهل بهشتند پس شما چگونه بر مذهب باطلتان باقی هستید در حالی که حق مشخص شده است؟ خداوند در قرآن میفرماید کسانی کتمان حق کنند جز جهنم نصیبی ندارند و خدا با آنان سخن نگوید و از پلیدی پاک نگردند و عذابی دردناک در پیش دارند. با توجه به این روایات علمای شما حق را از شما کتمان نکرده اند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م