چند حدیث برائت از امیرمؤمنان علی علیه السلام
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

*عن اصبغ بن نباته قال: سمعت مولای امیرالمومنین علیه السلام یقول: من ضحک فی وجه عدو لنا من النواصب و المعتزلة و الخارجیة و القدریة و المخالف مذهب الامامیة و من سواهم لا یقبل الله منه طاعة اربعین سنة.

ترجمه: از اصبغ بن نباته نقل شده که گفته: شنیدم از مولایم امیرالمومنین سلام خدا بر او باد که ( مداوم ) می گفت :هر کس بخندد در صورت دشمنان ما ( خنده ی محبت آمیز) که بیان باشد از نواصب و فرقه ی معتزله و خوارج و اشاعرة و مخالف مذهب تشیع و مانند این مذاهب قبول نمی کند خدا از او عباداتش را تا 40 سال!

مستدرک ج12 ص322

قال امیرالمومنین علیه السلام : قال لی رسول الله صلی الله علیه و آله : یا علی انت امیرالمومنین و امام المتقین... ان ولایتک لا تقبل الا بالبرائة من اعدائک و اعداء الائمة من ولدک و بذلک اخبرنی جبرئیل علیه السلام .فمن شاء فلیومن و من شاء فلیکفر.

ترجمه:گفت امیرمومنان سلام خدا بر او باد : گفت به من رسول خدا صلوات خدا بر او و خاندانش : ای علی تو امیرالمومنین و امام متقین ... هستی. ولایت تو مگر به برائة از دشمنانت و دشمنان ائمة از فرزندانت قبول نمی شود و به سبب این مرا خبر داد و بر من نازل شد (از جانب خدا) جبرئیل علیه السلام به این (آیة) که: پس هر که می خواهد ایمان آورد و هر که می خواهد کافر گردد. 

مستدرک ج1 ص171
بحار الانوار ج27 ص63 - ج28ص93- ج35 ص57- ج38 ص134
امالی سید مرتضی ج1 ص54
کنزالفوائد ص185
تحصین سید ابن طاووس ص539
الیقین سید ابن طاووس ص237


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م