نمونه ی کوچک از سؤالات ما
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

آیا صحیح است که می گویند یار غار حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ابن ابی بکر، عبد الله بن ابی بکر بن اریقط همان راهنما و دلیل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده و نه ابوبکر نا بحق شما ؟

این تشابه اسمی باعث شده که آن ابوبکر  خوانده شود.

چون

اولا: ابوبکر هیچگاه در هیچ کجا به این فضیلت ( ساختگی از سوی اهل سنت ) اعتراف نکرده است ، در حالی که در روز سقیفة به کمتر از آن اشاره کرد. نحن عشیرة رسول الله و أوسط العرب أنساباً لیست قبیلة من قبائل العرب إلا و القریش  فیها ولادة. (البدایة و النهایة ج6 ص25 )

ثانیا : به گفته عسقلانی ، از تابعین کسانی بودند که منکر ارتباط داشتن آیه غار با ابوبکر بودند همانند ابوجعفر مؤمن طاق . (لسان المیزان ج5 ص115 )

ثالثا : عایشة تصریح دارد که هرگز آیه ای در حق ما نازل نشد _ لم ینزل الله فینا شیئا من القرآن ( صحیح بخاری ج6 ص42  - تاریخ ابن الأثیر ج3 ص199 - البدایة و النهایة ج8 ص96 - الأغانی ج9 ص16 )

رابعا: معروف است که ابوبکر در مدینة به استقبال پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و این بدان معناست که او همراه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نبوده است.

خامسا : وجود حدیث صحیح ( نزد خود مخالین ) دال بر اینکه به هنگام هجرت به غار ، حضرت تنها بوده است. ( البدایة و النهایة ج6 ص25 )

سادسا : آن قیافه شناس فقط آثار و جای پای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را دید و هرگز سخن از ابوبکر به میان نیاورد .(فتوح البلدان ج1 ص64 )

و از یحیی بن معین تشکیک در آن فهمیده می شود .( تهذیب الکمال ج29 ص26 )

چرا باید برای اختفای ضلالت ، دروغ های بزرگ و عجیب گفت ؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م