آیا رسول الله صلی الله علیه و آله منکرین را تخطئه کردند؟
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

 پرسش : اگر اهل بيت (ع) افضل و برترند ؛ آيا پيامبر (ص) منكران اين موضوع را تخطئه كرده اند ؟
موارد بي شماري وجود دارد كه پيامبر (ص) منكران افضليت اهل بيت (ع) را با تعابير مختلف نكوهش كرده‌اند. در ذيل به نمونه هايي اشاره مي گردد:

1- آن كس كه مسرور مي‌شود و خواهان است كه همچون من زندگي كند و چون من بميرد و در بهشت جاويدان پروردگارم، سكونت گزيند؛ علي را پس از من دوست و ولي خود بداند، دوست علي را دوست بدارد و پس از من به اهل بيتم اقتدا كند كه آنها عترت من هستند.از طينت من آفريده شده اند و از عمل و فهم من بهره برده‌اند. واي بر آن افراد از امتم كه فضل و برتري آنها را تكذيب كنند و اتصال بين من و آنها را قطع نمايند؛ خداوند شفاعت مرا نصيب آنها نكند .
2- اي مردم، فضل و شرف ومقام از آن رسول خدا (ص) و ذريه‌ي اوست. بنابراين سخن هاي   بي جا و باطل، شما را به بيراهه نكشاند .
3- كساني كه به من ايمان آوره اند و مرا تصديق كرده اند؛ آنها را به ولايت علي بن ابيطالب سفارش  مي كنم؛ هركس او را ولي خود بداند؛ مرا ولي خود دانسته و كسي كه مرا ولي خود بداند؛ خدا را ولي خود انتخاب كرده است. و هركس او را دوست بدارد مرا دوست داشته است و هركس مرا دوست بدارد؛ خدا را دوست داشته است و كسي كه به او بغض و كينه پيدا كند به من كينه پيدا كرده و آن كس كه به من كينه پيدا كند؛ به خدا در دل كينه گرفته است .
4 - از ائمه‌ي اهل بيت (ع) پيش نيفتيد كه هلاك مي شويد و در مورد آنان كوتاه نياييدوعقب نمانيد
كه نابود مي‌گرديد؛ به آن ها مي آموزيد كه از شما آگاه ترند  .
5-در هر نسلي از امتم افراد عادل و دادگستري از اهل بيتم وجود دارند كه تحريف هاي افراد گمراه ومطالب پوچي كه افراد مخرب در دين ايجاد مي كنند و تأويل ها و تفسيرهاي نادرست افراد جاهل از دين رانفي مي كنند و از بين مي‌برند. بدانيد امامان و پيشوايان شما، پيشاهنگان و افراد نمونه‌ي شما در پيشگاه خدا خواهند بود.پس بنگريد چه كسي را به پيشوايي و پيشاهنگي در پيشگاه خدا انتخاب مي كنيد .

مضمون همه ي اين احاديث متواتر است؛ خصوصا" از طريق عترت پاك پيامبر (ص)، مسلم است كه اگر آنها حجت هاي بالغه ي الهي نبودند؛ اين مقام و منزلت براي آنها ثابت نبود، آري اگر اينها سرچشمه ي گواراي آئين حق و قائم مقام پيامبر (ص) در امر و نهي، و مجسم سازنده ي مظاهر هدايت نبودند؛ هرگز اين مقام و منزلت رانداشتند. بنابراين دوستداران آنها دوستدارخدا و رسولند و مخالفان و  كينه جويان نسبت به آنها ، مخالفان و كينه جويان نسبت به خدا و پيامبرند؛ لذا اين است كه پيامبر (ص) فرموده است:
«جز مؤمن پرهيزكار ما را دوست نمي دارد و غير ازمنافق شقاوتمند كسي با ما دشمني نمي‌كند.»

1- كنزالعمال/ 217/ ح 3819؛ منتخب الكنز، اين حديث را ، طبراني در كتاب كبير و رافعي در كتاب مسند خود ، با سلسله سند متصل ازابن عباس از پيامبر(ص) نقل كرده اند .
2-  الصواعق ابن حجر/ 105
3-الصواعق ابن حجر/ 89، :باب 11؛ طبراني در حديث ثقلين
4- ملا در سيره خود اين حديث را آورده است؛ الصواعق المحرقه /90، و در تفسير آيه ي «وقفوهم انهم مسئولون »
5-طبراني در كتاب كبير و ابن عساكر در تاريخ خود اين حديث را نقل كرده اند؛ كنزالعمال/ح 2571


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م