اشکال
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

 منابع:المستدرک علی الصحیحین ج3 ص121 - مسند احمد بن حنبل ج4 ص368 - استیعاب ج3 ص95 - خصائص العلوی ص44 - تذکره الخواص ص26 - ینابیع المودة ج2 ص147 - مطالب السئوول ص64 - شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج13 ص229 - الجامع الصحیح ص981 و982 - فرائد السمطین ج1 ص244 - المودة القربی ج2 ص298 - تاریخ طبری ج2 ص55 -صواعق المحرقة ص120

در این منابع 2 روایت ذکر شده :1. پیغمبر دوشنبه مبعوث شد و علی سه شنبه با او نماز گذارد 2.انه اول من آمن برسول الله من اذکور یعنی اولین مردی که ایمان آورد علی علیه السلام بود.

نکته :1. رسول اکرم صلی الله علیه و آله که علی علیه السلام را به اسلام دعوت نمود میدانست تکلیفی بر طفل قبل بلوغ نیست یا نمیدانست؟اگر گفته شود نمیدانست  نسبت جهل به رسول خدا داده شده و کفر . و اگر میدانسته طفل تکلیفی ندارد مع ذلک او را دعوت کرد کار لغوی انجام داده العیاذ بالله چنانچه پیغمبر مبری است . زیرا : ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی 

2.ایمان حضرت در کودکی نشان وفور عقل و فضل است. مثل این آیه راجع به حضرت یحیی و آتیناه الحکم صبیا . یعنی در کودکی او را نبوت بخشدیم.

3.اسلام علی از فطرت بوده و اسلام ظاهریه آن 2 از کفر بوده ( شواهد در کتب مخالفین : صواعق المحرقة ص120 - کفایة الطالب گنجی شافعی ص123 - الجامع لاحکام القرآن ج15 ص20 - الکشف و البیان ثعلبی ج8 ص126 - الدر المنثور ج5 ص492 و...)

اما سؤال : مخالفین جواب مرا بدهند:یکی دیگر از فضائل علی علیه السلام سبقت او در ایمان به رسول الله صلی الله علیه و آله است در حالی که خلفای شما از افرادی بوده اند که  بسیار دیر ایمان ظاهری و منافقانه آورده اند حال جواب مرا بدهید ارجح کیست؟ ایها عقلا آیا اسبق ارجح نیست؟ آیا افضل ارجح و مناسبتر برای خلافت و جانشینی پیامبر صلی الله علیه و آله نیست؟ آیا کسی زودتر سبقت گرفته و ایمان آورده افضل و مقدم بر کسی که دیر تر ایمان آورده نیست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م